Bestemming onbekend?!

28 augustus 2018 - Harderwijk, Nederland

Karibu (welkom) op mijn blog!
In mijn blogs neem ik je mee in mijn ervaringen, struggles en hoogtepunten die ik beleef in mijn VSO-project via Tempo-Team/Randstad.

Nog 5 dagen en dan gaat het avontuur eindelijk beginnen. Of ik dat spannend vind? Nee, de spanning zit hem in de laatste voorbereidingen. De mensen die ik de laatste week gesproken heb, weten dat ik wat ‘hobbels’ heb gehad en dat die nog niet voorbij zijn. Ik praat je in deze blog kort bij over die hobbels en de laatste voorbereidingen.

Tot voor kort was ik er van overtuigd dat ik naar Mtwara in Tanzania zou gaan samen met een hele aardige Hollandse Randstad collega, Tesse. De standplaats is gisteren gewijzigd in Lindi, een dorpje ongeveer 2 uur van Mtwara vandaan. Dit is jammer, want dat betekent dat ik niet met Tesse ga wonen. Even schakelen, want je houdt hier toch rekening mee met de voorbereidingen. Zo heb ik informatie verzameld door contact te hebben met meerdere (returned) volunteers uit Mtwara en heb ik mijn spullen gepakt die ik nodig heb voor het huis waar ik al foto’s van had gezien (en ook laten zien aan anderen). Mijn flexibiliteit wordt dus al op de proef gesteld. Hoewel ik het écht niet erg vind om naar Lindi te gaan, is het toch fijn als je het eerder weet. Ik heb gelukkig al één naam van een volunteer in Lindi gekregen, Sara. Ze heeft meteen een paar berichten van me ontvangen toen ik haar naam wist, uiteraard ;-). Hopelijk kan ze mij meer vertellen over Lindi, het huis en wat ik moet meenemen. Het schijnt dat er een huis aan het strand is voor volunteers, lucky me! Schakelen en weer door. Mensen die mij goed kennen weten dat ik niks aan het toeval overlaat en me zo goed mogelijk voorbereid. Een vervelende eigenschap die nu vrij veel energie kost. Ik heb me voorgenomen om alles (zoveel mogelijk) los te laten en het allemaal over me heen laat komen. Ik denk de beste tactiek om te relativeren in Tanzania.

Zondagochtend vlieg ik van Amsterdam via Zurich naar Dar es Salaam, de grootste stad van Tanzania. Daar breng ik (denk ik) de eerste twee weken door voor een VSO-training en taalcursus Swahili (nee niet zo’n gekke kliktaal). Overigens heb ik al veel VSO-trainingen gehad (zie foto van de groep in Boxtel), zodat ik goed voorbereid ben. Na die twee weken ga ik met een soort OAD bus naar de stad Lindi, een rit van ongeveer 7,5 uur. Het schijnt een prachtige rit te zijn met zóveel indrukken, dat die voldoende entertainment zijn voor de gehele rit. Wat me te wachten staat in Lindi is nog een vraagteken. Hopelijk krijg ik daar deze week een beter beeld van. In Lindi ben ik ‘Information, Technology and Communication Advisor’. Ik ga studenten en hun docenten soft skills bijbrengen op het gebied van online. Hierbij moet je denken aan het doen inzien van de belangrijkheid van online, maar ook aan de algehele bekendheid van online en de tools die daar bij horen. Voor mij een leuke en interessante uitdaging!

Deze week staat in het teken van verhuizen, belangrijke documenten verzamelen, koffer/tas inpakken, auto verkopen, laatste tandarts bezoek, mijn werk overdragen en uiteraard afscheid nemen van familie, vrienden en collega’s. Dit laatste doen we vooral op gezellige manieren. Er gaan namelijk al genoeg tranen vloeien op Schiphol zondag ;-).

Het is erg leuk dat ik zoveel berichten/telefoontjes ontvang van vrienden, familie en collega’s uit het hele land (VSO opent echt deuren!). Lief dat jullie allemaal zo meeleven! Hopelijk lukt het om regelmatig een blog te plaatsen…

Wil je op de hoogte blijven van mijn ervaringen? Meld je dan aan via de mailinglijst en ontvang een e-mail als er een nieuwe blog online staat. Geen zorgen, je krijgt geen spamberichten ;-).

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Stephanie:
    28 augustus 2018
    Heel veel succes Nath, you can do this!
  2. Maud:
    28 augustus 2018
    Hoi Nathalie, Een leuk geschreven opmaat naar een mooi avontuur. Heel veel plezier en succes met de laatste 'loodjes' en een goede reis. Dat komt helemaal goed met jou in Tanzania. Ik kijk uit naar je volgende verhaal.
  3. Wim en Wilma:
    Lieve Nathalie, we gaan je zeker volgen. Veel.plezier. Liefs Wim en Wilma
  4. Maasje:
    28 augustus 2018
    Heee stoere Nathalie, je oom en tante zijn zoooo trots op je! En wij gaan je natuurlijk volgen! Pas goed op jezelf en maak er mooie tijd van! We zien je vrijdag nog, nemen we dan afscheid, liefs van Wiebe en mij😘
  5. Jeroen Wolf:
    28 augustus 2018
    Hey Zus veel succes daar en ik hou je blog goed in de gaten ik breng je eerst nog even weg naar Schiphol😀😀😉 Gr Jeroen.
  6. Ellen Kroon-Zwetsloot:
    28 augustus 2018
    Hoi Nathalie, wat stoer dat je dit avontuur aangaat! Ik wens je een hele goede tijd daar vol nieuwe en mooie ervaringen en belevenissen toe! Geniet ervan! Groetjes Ellen Kroon (W4W)
  7. Madelon:
    28 augustus 2018
    Super stoer, ik ga je zeker volgen! En een beachhouse klinkt in ieder geval als muziek in mijn oren! Geniet ervan en benieuwd wat er allemaal op je pad komt! Groetjes Madelon
  8. Wilma Wolf:
    28 augustus 2018
    Lieve Nathalie. Heel veel succes en we gaan je zeker volgen!!!
    Pas goed op je zelf!!!
    Lieve groetjes Erick Wilma en kinderen
  9. Marjolein:
    28 augustus 2018
    Nu komt het echt dichtbij!! Spannend, maar jij kan dit. Geniet van dit avontuur.
  10. Wim Bonestroo:
    28 augustus 2018
    Hey Nathalie, heel veel succes gewenst. Jaag je dromen na om succesvol te worden.
  11. D.E. vd Brake Fransman:
    28 augustus 2018
    Hele fijne tijd daar we gaan je volgen trots op je dat je dit avontuur aangaat !!
  12. Jeroen:
    29 augustus 2018
    Heel veel succes, Nathalie!
  13. Miriam Ostendorf:
    29 augustus 2018
    Da's inderdaad wel even change of plans en vraagt flexibiliteit. Komt zeker goed!
    Hakuna matata mentaliteit in Tanzania gaat daar vast bij helpen! Succes en plezier!
  14. Fleur Peerden:
    11 september 2018
    Hi Nathalie,
    Wat leuk om te lezen, ik wil je superrrrr veel succes wensen maar ook zeker veel plezier. Je kent mij denk ik niet, ik heb van freburari tm juni in Mtwara gezeten op het project binnen VETA. In Lindi gaat het helemaal goed komen hoor, Sara is een grote schat en Lindi is een super mooi leuk plaatsje aan zee. Het beach huis is wat oud maar een heerlijke plek en er is in ieder geval alles wat je nodig hebt. Helaas heb ik daar geen foto's van, anders had ik ze met je gedeeld. Als je nog vragen hebt kan je me altijd een berichtje sturen! Groetjes en goede reis alvast!